Alla inlägg den 14 september 2009

Av Marie - 14 september 2009 23:00

natten har även inträffat i småland.. den är mörk och luktar friskt som när det har regnat nästan.. sådär som de bara gör när det är små kyligt.. men men.. friskt eller inte.. jag hostar och nyser.. sjukdom är inte nice.. inte när man vill så mycket.. dt lixom stopar upp lite.. men ändå.. jag behöver inte göra allt i en jävla fart..

jag förstår inte all stress.. folk som flänger omkring och hinner inte med att känna.. själv känner jag väl efter lite för mycket.. men ack så mycket jag har haft nytta av det.. Men ändå vill jag leva på impulser.. vilket är svårt med en liten ekonomi.. trotts det är jag faktiskt i småland nu..

mitt mål är väl att ta vara på tiden utan att stressa allt för mycket..


jakten på den perfekta pinnen är fortfarande på is.. jag behöver ett mål som jag aldrig behöver slutföra för inget är perfekt.. allt har sina komplex.. Alla har något dom inte gillar.. men varför skulle de förstöra vår sjävkänsla? ändå kan en dålig hårdag ställa till med ett väldigt dåligthumör..


men snart är det dax för en god natts sömn för det är minst lite viktigt att få för att få en riktigt riktigt bra tisdag?

tisdagar har alltid något grått över sig.. som om dom är en dimmig dag.. alla har dagar som dom inte gillar mitt största hat till veckodagar är nog tisdagar just för att de känns så grå och blekfeta..

Planerna imorgon är även än dimmiga.. orkar inte planera nu för tillfället.. trötthet börjar även angripa mig..




Av Marie - 14 september 2009 18:22

sitter man här i den smålänska landsbygden där folk klipper gräs.. de rent av luktar sådär som man förväntar sig att alla bostadsområden borde lukta.. eller dom med gräsmattor ialf.. dock är även hösten högaktiv.. alla träd har börjat gulna och gör landskapet mystiskt och lite ryggigt trotts dom röda nyanserna vissa löv har.. de är lixom som att håller på att dö långsamt.. plågsamt ungefär som man förväntar sig att canser är för naturen.. dvs plågsam död.. eller en stor kamp.. kamp om överlevnad en kamp om att orka återfördas.. att blomma ut som man önskar göra.. bli något... dvs allt är under utväckling och framtiden har svaren.. synd bara att ingen vill vänta..


men mätt är jag efter en måltid lagad av ren kärlek från Amanda.. eller så var de utan kärlek.. gott var det..

flygande jakob.. funderar på om de fick namnet efter den första kycklingen som blev offrad för denna måltid.. tackar den tappra kycklingen som tog satte sitt liv till för denna maträtt..


Nu är det snart dax för att skapa något nytt.. kanske.. kreavidetet är nödvändigt.. . för välbefinandet..

men det finns ack så många sätt att uttrycka sig på..  kanske via sprida mina tänkar med mina medmäniskor.. ger mig just det välbefinandet jag behöver... men med denna goa mättnads känsla jag har nu behöver jag inte tänka på det  just nu..


Av Marie - 14 september 2009 17:18

efter gårdagens resa från oskarshamn till kosta var rolig.. massa interligent snack om allt som tänkas kan..stopp i nybro fika med Amanda hennes syster+ pojkvän å även systrarnas Far för att sedan fortsätta resan till kosta.. framme fick jag se en vacker mycket hem trevlig lägenhet.. borrade upp hyllor och lekte med Amandas 8boll hon fick av mig som 20års present/inflyttnings men ack så konstiga svar den hade ibland... för att sedan ögon shoppa i turiststället man såg på lång väg att vi inte var den typiska turisen.. vi är långt från över medelålder+ ..

men men.. varför klaga när man kan köpa goda smörgåsar..


hur som helst när alla i Amandas familj hade åkte hem så fanns bara en massa tid.. vad kunde vi göra när solen var varm om inte annat än rensa ogräs mellan plattorna på hennes uteplats! blues musik å trädgårdsredsap.. med glada snack och peppande musik blev de nästan som nytt.. tills regnet kom.. vi röjde upp.. öppnade en bag in box drack glatt.. för att sedan invardera datorn stötta på främlingar på ett obekvämt sätt för främlingen.. men ack så roligt det är ibland att formulera sig.. framfusig nja kanske.. men vem vet... kan juh bli en ny resa..  resan till lycka?



Ovido - Quiz & Flashcards