Alla inlägg under februari 2010

Av Marie - 12 februari 2010 12:33

en kväll med mig och min älskade jäger.. jag börjar fundera på om jag borde hitta någon ny... alla förhållanden har ett slut.. jag ser nästan botten på detta.. men det ska fan inte rinna ut i sand.. jag ska krama sista dropparna ur detta vackra..

kvällen började som dagen innan.. tristes växte fram och suget efter kärlek växte sig i munhålan.. jag kunde inte vika blicken.. dock hade vi en skillnad på dagen innan.. jag satt i min ensamhet.. musik spelades.. jag gillade äga datorn.. men det fick jag inte för den ägde mig..  musiken byttes lika som min känsla .. så  nån gång när mina tappra försök hela tiden misslyckadades..det är sånt som får mig festa på sättet jag ville göra...  jag och min älskade jäger.. vi dansade skrattade och somnade in nära varandra.. det är sann kärlek.. som man kan lita på tills botten är nådd..


(tillägnad de sista dropparna)

Av Marie - 9 februari 2010 10:08

tittar på en trasig tapet som skilldrar min barndom.. då allt var lätt och mycket simplare än att montera ihop en IKEA möbel.. eller lägga ett pussel som man vet att det fattas många pusselbitar till.. ändå så sätter vi människor oss till att göra dom sakerna som inte riktigt funkar.. kanske är det som gör oss starka?

Mental styrka är det som är mest laddat och viktigt nu när allt är som det är.. det är som en tavla som har så mycket färg och kontraster att f'ärgen knappast kommer torka och ögonen trillar ur i ren förtvivlan..


tapeten är vacker sliten men vacker.. färgerna är i någon ljus pastell som faktiskt påminner om varje vårkollektion som försöker sälja oss till den gråa fabriken.. men om fabriken hade funnis så hade vi åtminstone haft jobb.. men nu är de bara att vi ska vandra om kring varandra och känna samhörighet till dom ljusa pastellerna som säger att det är vår..


men vi kan alla blicka framåt.. för nu gör jag mig redo för nya intryck.. rent av kommer de kanske förändra min syn på världen och alla dess brister..


världen måste vara väldigt hatisk.. alltså själva dens "aura".. den bara kastar elakheter ur sig.. se bara tillbaka lite i tiden.. vulkaner som säger smält din jävel smält, jätte vågor som säger jag är en elak syndaflod eller skak skak jag kan minsan skaka rumpa mest så folk dör.. bitta moder jord är negativ trotts sina många skönheter.. det betyder som sakt att skönhet gör inte folk lyckliga.. utan de är den varma gegiga mitten som gör oss beundransvärlda..

Ovido - Quiz & Flashcards