Direktlänk till inlägg 14 november 2010

flödeskum och kristet vatten

Av Marie - 14 november 2010 21:35

ett täcke klädde marken och sa att de var hösten klädd i vitt..

mjukt lägger sig snön likt marzipanen på en prinsesstårta.. snart är det dax för vinterårtidens smaker kittlande och kylande..


Prinsesstårta skall serveras fint och med kaffe till torner av männskliga röster.. torrpratet börjar på hög nivå flytter likt en uppblås flytleksak tills luften gick ur å dör sen fylldes av livets vatten.. där är vi alla.. frågan är bara vilket tillståd vi är i..

ett samtal med en kristen förklarade att gud var som vatten..

genom fadern,sonen och den heliga anden.. alltså vatten, is och ånga.. 

men då är frågan vågar vi dricka av livet?  klart vi gör.. men vi kan inte äta kakan å ha kvar den.. men det finns många bagare som är sötare än socker.. och när sockret är slut finns sötnings medlet som förgiftar våra kroppar innifrån och ut..


flödeskum the party cum! kan ta fram den lekfulla sidan hos oss.. hot shots är ett väldigt konkret exempel efter som tids nog kommer munnar och folk fläckas ner av grädden.. ingen kan undkoma det ödet.. ändå kan man inte göra annat är att skratta sig tom när man känner sig ganska välkommen främlingars sällskap..

men det finaste är ändå samtalen.. samtalen som bryter ut i andra tankespår..

spår i sanden drivs bort i vattnet...


jag bör snart åka tåg livet är på rälls då..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 mars 2011 18:10

snön förpestar mer och mer mitt humör.. bitterheten är som skinnet på en sås.. ytlig och går att ta bort med genom att tömma ur några skopor.. helt plötsligt hade man drabbad av något mer än bitterhet.. en kraftig förkylning med feber och hosta...

Av Marie - 26 februari 2011 23:45

snart söndag.. dagen då människan stannar upp lite och unnar sig lite mer av det mindre.. religion är inte den plats de flesta unnar sig utan något vi ser på mer andligt KÖTT,OST och SOCKER.. Att befinna sig K.O.S (kött,ost,socker) stadie är något ...

Av Marie - 26 februari 2011 22:22

 att vara den kvinna jag är innebär för mig att.. när tankarna passerar krävs det total själv kontroll.. dock sker detta per automatik så det kan ibland uppfattas av allmänheten som en viss hjärndödhet.. Vad det är som tar över är jag ännu inte s...

Av Marie - 6 februari 2011 17:48

dagens känsla inom mig.. jag känner mig fulländad inifrån med lite små fabriksfel.. som om jag vore ett måndags exemplar.. det som ger mig denna känsla är insikt i mig själv och inhandlat en kalender.. En tutt kalender till och med! det bryder at...

Av Marie - 5 februari 2011 22:09

irriterad över dålig uppkoppling som har fått mitt bloggande att stanna upp.. bitterheten har lagt sig nu över hela mig men har även blivit mer välputsad.. de syns inte lika mycket utanpå som det känns inuti.. det värsta är när man sviker sig s...

Ovido - Quiz & Flashcards