Alla inlägg under oktober 2010

Av Marie - 23 oktober 2010 23:49

sommar bravader bjöd upp till dans och långa resor väster.. mitt bloggande har varit extremt inakivt.. vi har alla mål med resor även  om vi icke säger det... det kan handla om alkohol, rysningar i kroppen av underbar musik, varma vindar och människor med varma hjärtan? det är sinnernas parnings sesong..


under sommaren lärde jag mig att göteborg är platsen där man  kan lägga ner 149kr på en räksmörgås utan några problem.. att jag har dåligt lokalsinne.. att vegiterianer kan bjuda på tee.. att de är bra att ha bästis på festival och att de finns många äckliga människor på riktigt och att man kan spy av handinspelad vhsfilm..


träskmark? vått kladdigt med en stickande doft.. är de kanske så jag borde besktiva mitt humör just för denna kväll.. det är inte de att jag är onykter å har spillt ut en sötsliskig drink utan de är för jag känner mig bitter.. bitter över människor och alla konsikvenser de har å göra med..


för allt har en viss betydelse till och med ett ögonbryn som höjs kan vara avgörande för vad som komma skall..

därför görs dom större till något större..

men desto mer tiden går.. desto större blir dom små sakerna.. det märks tydlig på människor som umgås påtok för mycket.. hur tex en suck,en blick eller att råka ta för lång paus innan en fråga besvaras korrekt..


nu är det i alla fall konstaterat.. sommaren är över.. jag har blivit gammal.. så gammal att jag ser tillbaka.. framför allt när jag till min förvåning var och hälsade på vänner i småland..


festerna som brukade vara där hade musiken melodi inslag och text men det jag då fick höra till min fasa var tekno i ett ogynsamt sätt..  ljudet var inte alls våra klassiker som alltid spelades när jag bodde där.. människorna pratade ett främande språk men de hindrade inte komunikationen utan främjade till skratt och tydligt kropps språk stundtals.. men varje resa hade ett slut så man fick ta tåget mot norr.. resan gick som på räls!



Ovido - Quiz & Flashcards