Direktlänk till inlägg 12 april 2010

den dagen jag var torr i halsen och osäkerheten över vart jag befan mig

Av Marie - 12 april 2010 15:29

jag åkte hela den långa vägen till den kungliga huvudstaden stockholm.. Det var en dag med förväntade festligheter så för att följa dagens huvudämne så var det redan dax att dricka lite..

När ensamheten och tristessen tog över var det dax att samtala i telefonen.. samtalen flöt på likt min torra hals regelbundna fuktning.. efter en viss tid var det dax.. det allt för obekväma toa besöket.. det fick bli överstökat så snabbt som möjligt..

åter till platsen.. åter till de lugna drickandet.. människor som sardiner var på tåget.. tankarna flög iväg på kött industrin.. den är fan illa har jag kommit fram till.. men jag älskar kött!

mötet av en nära vän blev lite uppskjutet för en viss försovning.. jag vandrade och letade efter en pub som jag minns jag varit på och gillade.. till min besvikelse så hittade jag den inte.. så jag gick gick å gick.. plötsligt visste jag inte vart jag var längre.. inte det minsta.. en viss liten panik startades.. frågade den minns upptagna människa jag kunde se huvudstaden där alla var påväg någon stans.. eller var det bara en myt? frågorna var många.. men jag behövde bara ett svar för att hitta rätt..  rakt fram sen höger...

vägen dit gick snabbt hittade tunnelbanan jag var tydligen på östermalm.. min stora förvåning var att ingen hade skänkt mig en enda krona och att jag behöve komma därifrån..min hals var juh trots allt rätt torr efter det långa letandet efter puben.. av ren panik så valde jag att åka till ett ställe dit jag hittade.. väntan var  seg så dax för lite mera vätska i halsen..telefonen sa vart jag skulle ta vägen när glaset var tomt.. framme på den beordrade platsen av central stationen och jag berättade genast om hur vilsen och hur förtvivlad jag var över att inte ha hittat rätt.. beslutet kom ganska snabbt jag skulle få komma rätt.. Jag var framme!.. vi satt där en stund nostalgi samtalen kom tillbaka..

 

Men tiden var knapp så vi åkte till skogen .. min mage fylldes av mat och jag var mer taggad än tidigare.. jag bytte papper mot shampoo.. å sen var vi där igen.. på någon buss.. ett hej då..en tunnelbana.. ett pendel tåg.. i sollentuna var det endast att lämna av shampoot säga hej hej åka till centralen för 4e gången den dagen..

 

Äntligen hade jag hunnit trotts all försening..tiden där efter är fylld av händelser så endast några få stödord kommer användas : min nya vän milfen, bil, folk, biljett, genial,jäger,spelning, blickar ,öl, belgier, vänner, minnen, samtal, toa, tunnelbana, ludvika, hes röst, skratt,gråt och äcklig hamburgare.. (sömn efter lång hemfärd till shampooförvarings människan).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 mars 2011 18:10

snön förpestar mer och mer mitt humör.. bitterheten är som skinnet på en sås.. ytlig och går att ta bort med genom att tömma ur några skopor.. helt plötsligt hade man drabbad av något mer än bitterhet.. en kraftig förkylning med feber och hosta...

Av Marie - 26 februari 2011 23:45

snart söndag.. dagen då människan stannar upp lite och unnar sig lite mer av det mindre.. religion är inte den plats de flesta unnar sig utan något vi ser på mer andligt KÖTT,OST och SOCKER.. Att befinna sig K.O.S (kött,ost,socker) stadie är något ...

Av Marie - 26 februari 2011 22:22

 att vara den kvinna jag är innebär för mig att.. när tankarna passerar krävs det total själv kontroll.. dock sker detta per automatik så det kan ibland uppfattas av allmänheten som en viss hjärndödhet.. Vad det är som tar över är jag ännu inte s...

Av Marie - 6 februari 2011 17:48

dagens känsla inom mig.. jag känner mig fulländad inifrån med lite små fabriksfel.. som om jag vore ett måndags exemplar.. det som ger mig denna känsla är insikt i mig själv och inhandlat en kalender.. En tutt kalender till och med! det bryder at...

Av Marie - 5 februari 2011 22:09

irriterad över dålig uppkoppling som har fått mitt bloggande att stanna upp.. bitterheten har lagt sig nu över hela mig men har även blivit mer välputsad.. de syns inte lika mycket utanpå som det känns inuti.. det värsta är när man sviker sig s...

Ovido - Quiz & Flashcards