Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

romantiserat kött och alkoholens kärleksförklaringar

Av Marie - 26 februari 2011 23:45

snart söndag.. dagen då människan stannar upp lite och unnar sig lite mer av det mindre.. religion är inte den plats de flesta unnar sig utan något vi ser på mer andligt KÖTT,OST och SOCKER..

Att befinna sig K.O.S (kött,ost,socker) stadie är något jag romantiserar somliga dagar då kroppen befinner i någon typ av nerbrytnings process av giftet jag ser ändå andligare på.. alkoholen i sina olika blandade former..

men utav K.O.S så är min favorit köttet.. i de flesta former dock förstår jag alla som väljer att avstå köttet pga den blodiga industrin.. ändå vet jag inte om jag personligen skulle orka avstå kött i en längre tid.. det är som den kärleken man aldrig kan släppa för vissa människor.. de finns alltid en viss längtan där fast man vet att de skulle kunna bli osunt i längden..


ibland önskar jag att kärlek var mer som alkohol.. att juh mer man får juh mer berusad blir man.. när det är slut finns det alltid mer att få tag på.. att möjligheterna är nära på obegränsade.. när jag nu tänker efter så är det nära på lika faktiskt för både kärlek och alkohol kan leda till dåliga val och misstolkningar.. det kan även leda till beroende.. falska lustkänslor och total närvaro av omgivningen.. orden rinner.. det som är viktigt är nuet.. det som händer då.. samlingen av minnen som man romantikserar växer..

vissa kräkningar kan uppstå.. fall.. och en lustig känsla i magen..

jo kärlek är lite som alkohol.. eller är det alkoholen som är som kärlek?






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 mars 2011 18:10

snön förpestar mer och mer mitt humör.. bitterheten är som skinnet på en sås.. ytlig och går att ta bort med genom att tömma ur några skopor.. helt plötsligt hade man drabbad av något mer än bitterhet.. en kraftig förkylning med feber och hosta...

Av Marie - 26 februari 2011 22:22

 att vara den kvinna jag är innebär för mig att.. när tankarna passerar krävs det total själv kontroll.. dock sker detta per automatik så det kan ibland uppfattas av allmänheten som en viss hjärndödhet.. Vad det är som tar över är jag ännu inte s...

Av Marie - 6 februari 2011 17:48

dagens känsla inom mig.. jag känner mig fulländad inifrån med lite små fabriksfel.. som om jag vore ett måndags exemplar.. det som ger mig denna känsla är insikt i mig själv och inhandlat en kalender.. En tutt kalender till och med! det bryder at...

Av Marie - 5 februari 2011 22:09

irriterad över dålig uppkoppling som har fått mitt bloggande att stanna upp.. bitterheten har lagt sig nu över hela mig men har även blivit mer välputsad.. de syns inte lika mycket utanpå som det känns inuti.. det värsta är när man sviker sig s...

Av Marie - 31 januari 2011 23:19

denna afton suckar jag tungt.. får inte bli som förra natten den var nära på outhärdlig tankarna skuttade vilt men hamnade ändå på samma tanke.. varför? för jag vet mitt misstag det är omöjligt att tänka på annat.. kunde jag skulle jag resa tillb...

Ovido - Quiz & Flashcards