Alla inlägg under april 2010

Av Marie - 21 april 2010 14:27

Bitterheten lade sig över mina axlar och tryckte mitt humör ner till fotknölarna..  Sommaren som jag nu väntar på skjuts upp pga väderförändringar... Inte för att jag flyger iväg på resande fot utan för att det snöar... jag ser hur kylan flyger förbi mitt fönster är så glad att det inte är aska... kan bara tänka mig att vulkan utbrotten som skett har gjort att allt är grått och jävligt med en konstig bränd doft ingen människa är van att känna.. eller så är det bara vad jag tror det är.. har inte riktigt viljat se det som händer i världen genom televitionens blåa ljus.. kanske bör vi alla gå ut utan paraply och låta de kalla snö/regnet träffa våra ansikten för att kanske nå en uppenbarelse.. dock är inte det en lösning på något utan en ren desperation av att känna något..


Ett steg mot vuxen livet eller ett steg åt något håll.. Nu är tiden inne för mig att börja med att skaffa körkort jag har skjutit upp det på tok för länge.. beror nog på en viss räddsla av att misslyckas.. hur som helst så sitter jag nu vid datorn och kliar mig i huvudet över alla blanketter jag bör beställa och inte beställa.. hitils har jag egentligen bara fått 5 böcker i olika storlekar beställt något papper och ringt några samtal.. ändå så känns det som att jag drunknar i papper,information jag inte förstår..


Kanske är det blotta synen av papper om gör mig osäker på dess innehåll.. räddsla för papper? kanske är det något jag lider av.. är det därför jag aldrigt kännt ett rikitgt nöje att läsa en bok.. men när,hur, varför skulle denna rädsla uppkommit då? kanske har ett papper i något av mina förra liv givit mig en nära döden upplevelsen som nu hemsöker mig? Nej är mitt svar! Papper är icke min rädsla det är bara något jag inte ser som ett nöje eller ens särskilt nödvändigt,böcker är någon annans upplevelser som jag själv har missat.. 

ändå så kommer nya ark framför mina ögon...


Det är en del av livets gång..

Det är därför finns även böcker finns med sång..

Av Marie - 12 april 2010 15:29

jag åkte hela den långa vägen till den kungliga huvudstaden stockholm.. Det var en dag med förväntade festligheter så för att följa dagens huvudämne så var det redan dax att dricka lite..

När ensamheten och tristessen tog över var det dax att samtala i telefonen.. samtalen flöt på likt min torra hals regelbundna fuktning.. efter en viss tid var det dax.. det allt för obekväma toa besöket.. det fick bli överstökat så snabbt som möjligt..

åter till platsen.. åter till de lugna drickandet.. människor som sardiner var på tåget.. tankarna flög iväg på kött industrin.. den är fan illa har jag kommit fram till.. men jag älskar kött!

mötet av en nära vän blev lite uppskjutet för en viss försovning.. jag vandrade och letade efter en pub som jag minns jag varit på och gillade.. till min besvikelse så hittade jag den inte.. så jag gick gick å gick.. plötsligt visste jag inte vart jag var längre.. inte det minsta.. en viss liten panik startades.. frågade den minns upptagna människa jag kunde se huvudstaden där alla var påväg någon stans.. eller var det bara en myt? frågorna var många.. men jag behövde bara ett svar för att hitta rätt..  rakt fram sen höger...

vägen dit gick snabbt hittade tunnelbanan jag var tydligen på östermalm.. min stora förvåning var att ingen hade skänkt mig en enda krona och att jag behöve komma därifrån..min hals var juh trots allt rätt torr efter det långa letandet efter puben.. av ren panik så valde jag att åka till ett ställe dit jag hittade.. väntan var  seg så dax för lite mera vätska i halsen..telefonen sa vart jag skulle ta vägen när glaset var tomt.. framme på den beordrade platsen av central stationen och jag berättade genast om hur vilsen och hur förtvivlad jag var över att inte ha hittat rätt.. beslutet kom ganska snabbt jag skulle få komma rätt.. Jag var framme!.. vi satt där en stund nostalgi samtalen kom tillbaka..

 

Men tiden var knapp så vi åkte till skogen .. min mage fylldes av mat och jag var mer taggad än tidigare.. jag bytte papper mot shampoo.. å sen var vi där igen.. på någon buss.. ett hej då..en tunnelbana.. ett pendel tåg.. i sollentuna var det endast att lämna av shampoot säga hej hej åka till centralen för 4e gången den dagen..

 

Äntligen hade jag hunnit trotts all försening..tiden där efter är fylld av händelser så endast några få stödord kommer användas : min nya vän milfen, bil, folk, biljett, genial,jäger,spelning, blickar ,öl, belgier, vänner, minnen, samtal, toa, tunnelbana, ludvika, hes röst, skratt,gråt och äcklig hamburgare.. (sömn efter lång hemfärd till shampooförvarings människan).

Ovido - Quiz & Flashcards