Alla inlägg den 24 september 2009

Av Marie - 24 september 2009 21:41

från gårdag till idag..vaknade upp till mobilens fruktansvärda tjut bara stiga upp efter som jag hade en tid att passa..  gjorde allt så smidigt som möjligt.. på 15 minuter hade jag stigit upp ätit fixat mig lagom mycke för att kunna åka in till staden.. väl framme i staden var det bara klampa upp för trappen till arbets förmedlingen.. dock fick jag en god nyhet.. jag skulle få ny handledare har dock knappt träffat nuvarande men ack så stort tunnelseende vissa arbetsgrupper har.. dom ser verkligen inte något utanför det som dom blivit lärda.. på tal om tunnelseende troligen är det som gör folk till optimister.. ser man inte konsikvenser runt det som händer så är det självklart att allt ser mycker mycket ljusare ut.. som gräset alltid gör på andra sidan.. undrar om människan som kom på detta smarta ordspråk trodde på det övernaturliga dvs spöken..


Jag börjar mer och mer tro på mänskligheten.. dock inte på ett hoppfullt sett utan jag tror på vår egna undergång.. om inte något okänt påverkar någon betydelse full med stort förtroende av oss människor som en art..

det hade varit skönt att leva lite som neandertalarna gjorde där män var män och slet en räv i stycken för att ge mat och värme.. eller så var det inte så.. kanske var det egentligen kvinnor som var som amasoner som gjorde allt.. trotts den tidiga timman så inser jag att min trötthet påverkar mina tankar och innehållet i denna blogg..


annars under dagen har jag väl inte lyckats göra så mycket mer än småstädat och hittat vattenfärg som jag funderar att leka med när mitt huvud är för trött för att göra annat än skapa.. kreativetet skappar nog möjligheter till ett lungnare samhälle med mindre aggresiviter om vi bara lär oss att uttrycka oss så det lixom bara flödar ut... fast egentligen vet jag inte om jag tror på förra meningen jag just skrev..

men vem som helst kan skriva något som egentligen inte ens låter rimligt.. tänk bara på hur många konstiga böcker det finns.. som faktiskt säljs och någon läser! mitt hat mot konkreta böker om saker som slutar i något abstakt gör mig inte imponerad.. men det kan juh bero på att dagens människa är överstumulerad av all elektronik och teknik.. om jag växt upp rikt någon gång på 1800talet och haft läs kunnighet så hade jag nog mer än gärna läst böcker i brist på annan mental stimelans..


Ovido - Quiz & Flashcards