Alla inlägg den 19 september 2009

Av Marie - 19 september 2009 21:44

kollade nyss på en underbar film om strippande män... jag gillar filmer där man ser "manlig vänskap" något som man icke får se så ofta på film.. utan de flesta filmerna om vänskap handlar om mode kvinnor som skvallrar snackar skit och själv klart om skyhöga skor... filmen gillar jag mest för jag minns första gången vart jag fick se den.. de var i skolan på lektionstid.. många fniss i klass rumet var det under lektionen vi hade någon gång i början av tonåren..

nu är tonåren snart över... och allvaret börjar bli en del av mig jag är långt i från vuxen..



hur som helst gillar jag manliga män på film.. i verkligeheten vet jag inte längre hur en man borde vara.. kanske är de just dom frågorna som gör att jag har som roligast när jag är onykter... tänktan efter äkta fylle svamel börjar växa sig starkare.. men behöver bli frisk först innan sådana roligheter ska inträffa men något svamel kan juh alltid upp komma under morgon kväll och natt..


Av Marie - 19 september 2009 20:19

hela dagen har gått.. min ailen i halsen har krymt... morgonen var lugn och skön.. tror jag börjar uppskatta min gnisslande och smällande ostabila säng trotts allt..  men juh mer tiden går.. juh mer börjar jag uppskatta saker.. även fast jag kände mig tvungen att åka hem igår så ångrar jag mig inte idag.. tvärt om.. jag är glad över mitt kloka slut.. känner mig redan lite piggare tror dock det bara är psykiskt..


kan fortfarande inte sluta tänka på torsdagskvällen hemma hos Bäret.. vi snackade om allt.. hur vi brain stormade med mänger av ideèr och allmänt snackade skit att vi fortfarande snackar om mitt besök i stockholm som var tok roligt med alla möten med folk.. hur vi rymde fort ut ur bratz stället.. snubben som älskade våra låtsas dialekter eller ja allt var helt enkelt bara bra.. kommer helt klart bli fler resor till småland och fler till stockholm.. kanske kan vi gå till de sunkiga billiga stället nästa gång.. och i kalmar på natten väntar the rock på oss pga de känns inte mer än rätt fast de vet vi inte ens förrns den dagen kommer..

Av Marie - 19 september 2009 19:41

gårdagens bloggande blev uppskjutet pga läkar besök och akut resa hem.. vaknade upp i samma säng som Bäret.. allt rätt bra förutom min hals... jag hade länge väntat men nu gick det inte längre.. tog bussen in till Nybro för att besöka läkare.. på dörren stog en skylt med nya influensan symtom skulle helst inte komma in.. trevlig som jag var ringde jag dem utan att komma in.. blev hämtad och gå bakvägen.. snabb undersökning med mini blodprov och jag hade fått diagnosen halsfluss.. dvs bara att åka raka vägen hem.. för smitta eller vara "jätte" sjuk hos folk vill jag icke vara så jag bestämde mig för att ringa och fixa med allt..

efter en snabb resa till kalmar för att automaten i nybro var trasig som den alltid är så hade jag fixat allt för hela dagen..


klockan tickade och jag visste att vid ca 2-3tiden skulle jag få sällskap på stationen.. efter några oväntade pch väntade möten och en inställt tåg så hade jag träffat många fler än förväntat.. sen rullade min resa vidare tog hela dagen och lite till kändes de som.. men det mest chockerande mötet den dagen var med Ricky i Alvesta.. nybro hade varit förväntat med inte i Alvesta.. efter en stunds snackade gick våra resor åt skilda håll men ack så glad jag var att se den grabben..under resans gång funderade jag mycket på folk som var på väg.. lekte med tanken av vad de var för människor och vart de var påväg... tror att jag hade fel om alla människor..


trotts denna sjukdom medicinätandet så har jag lite skuldkänslor för dom jag inte hade hunnit träffat så mycket som jag hade tänkt.. och framför allt så känns det tråligt att missa den där ölen i kalmar med Anna och kristibrud + deras män? var något jag hade sett fram imot en afton jag aldrig hade glömt i stället så blev det uppskjutet.. aja hur som helst.. nu blev inte mina planer som jag ville.. vilket innebär att jag kanske skulle borde sluta planera något över huvudtaget.. men på min resa i småland hann jag med.. oskarshamn dvs fladdermus och kenny starfighter.. kosta dvs Amanda+ lägenhet+ vardag och vin? sedan hade jag tid med en kväll i nybro med Anna+ ålandsmannen med kolla på tjockisen kväll.. orrefors dag av förvirrig och nostalgi samt kläm afton med Bäret.. slutligen Nybro läkarbesök och mötandet av människor och ett litet leende på läpparna för stunderna jag fick med vännerna

Ovido - Quiz & Flashcards