Direktlänk till inlägg 16 september 2009

och jobb uppkom...? PÅ 50ttalet..

Av Marie - 16 september 2009 11:15

då satt man här.. sista morgonen i Kosta.. Amanda har redan traskat till skolan.. jag har blivit färdig med disken.. sovplats fixat för nätterna i nybro.. allt känns väldigt bra men ändå tråkigt.. trivs äckligt bra i Amandas lägenhet.. dagarna rullar på lagom fort och hösten är inte lika mycket höst som den är uppe i värmland..  Men inom någon vecka är de ack så mycket vår här med..


TVn visar tråkiga program.. vardags tv kan det finnas något värre.. inte kostigt att kvinnorna började skaffa jobb istället för att vara hemmafruar någon gång runt 50talet om jag minns rätt.. stora frågan är hur kunde så många jobb dyka upp? vart kom alla pengar från? ja många frågor har jag.. men varför kan inte samhället göra oss samma tjänst.. ge oss arbetslösa jobb..


jag börjar redan bli trött på tristessen... att vara arbetslös ger mig inte särskilt mycket nöje.. tack och lov kan man ta "semester" men jag vet dock inte hur länge jag behöver leva på min sista lön.. en attans så gött de är att leva för dagen.. planera lite halv taskigt.. men snart tillbaka till verkligheten... känns både bra och dåligt.. jag har ialf något att se fram imot och det är att jag äntligen SKA få till baka min mobil som har varit på lagning (i över 1månad)..


hemresa sker någon gång nästa vecka antingen måndag eller tisdag tror jag.. blir en hel del tid i nybro och kanske några öl i kalmar känns väldigt välkommet..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 mars 2011 18:10

snön förpestar mer och mer mitt humör.. bitterheten är som skinnet på en sås.. ytlig och går att ta bort med genom att tömma ur några skopor.. helt plötsligt hade man drabbad av något mer än bitterhet.. en kraftig förkylning med feber och hosta...

Av Marie - 26 februari 2011 23:45

snart söndag.. dagen då människan stannar upp lite och unnar sig lite mer av det mindre.. religion är inte den plats de flesta unnar sig utan något vi ser på mer andligt KÖTT,OST och SOCKER.. Att befinna sig K.O.S (kött,ost,socker) stadie är något ...

Av Marie - 26 februari 2011 22:22

 att vara den kvinna jag är innebär för mig att.. när tankarna passerar krävs det total själv kontroll.. dock sker detta per automatik så det kan ibland uppfattas av allmänheten som en viss hjärndödhet.. Vad det är som tar över är jag ännu inte s...

Av Marie - 6 februari 2011 17:48

dagens känsla inom mig.. jag känner mig fulländad inifrån med lite små fabriksfel.. som om jag vore ett måndags exemplar.. det som ger mig denna känsla är insikt i mig själv och inhandlat en kalender.. En tutt kalender till och med! det bryder at...

Av Marie - 5 februari 2011 22:09

irriterad över dålig uppkoppling som har fått mitt bloggande att stanna upp.. bitterheten har lagt sig nu över hela mig men har även blivit mer välputsad.. de syns inte lika mycket utanpå som det känns inuti.. det värsta är när man sviker sig s...

Ovido - Quiz & Flashcards